امروز : سه شنبه 29 اسفند -

هزینه سفر به روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸ چقدر است؟

اگر در فکر سفر به روسیه برای جام جهانی ۲۰۱۸ هستید، در این مقاله می‌توانید درباره‌ی هزینه سفر به این رقابت‌ها بخوانید.

جام جهانی FIFA یکی از مهیج‌ترین و گران‌ترین رویدادهای ورزشی در جهان است. بدون شک عده‌ی زیادی از هواداران فوتبال در ایران، قصد سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دارند و مایل هستند از هزینه‌های سفر به این رویداد بزرگ ورزشی مطلع شوند. در ادامه مطلب اطلاعاتی درباره‌ی هزینه‌های سفر، چند نکته در مورد بودجه بندی سفر و رقم تقریبی که ممکن است در سفر بهروسیه برای شرکت در رقابت‌های جام جهانی صرف کنید، آورده شده است. آماده هستید؟ پس در ادامه با کجارو همراه باشید.

شرح مختصری از اوضاع و شرایط سفر

همان‌طور که قبلا ذکر شد، سفر به جام جهانی چیزی نیست که بتوان ارزان و با هزینه اندک انجام داد. دست‌کم باید چند هزار دلاری هزینه کنید، هرچند که برای مدت کوتاهی سفر کنید.

اگر قصد سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ را دارید (بدون تور مسافرتی)، بودجه سفر شما شامل هزینه‌های زیر خواهد بود:

  • پرواز رفت و برگشت به و درون روسیه
  • اقامت (هتل، هاستل، آپارتمان)
  • بلیت‌های بازی‌ها
  • غذا و نوشیدنی
  • حمل و نقل در روسیه (جابه‌جایی از و به فرودگاه، تاکسی، اوبر یا یاندکس، قطار، مترو)
  • سرگرمی، گشت و گذار، سوغات

پرواز به روسیه

پرواز رفت و برگشت به روسیه یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های سفر شما است. هزینه تقریبی پرواز پرواز سفر رفت و برگشت به مسکو در کلاس اقتصادی: ۱,۳۰۰۰,۰۰۰ تومان

نکته: ارزان‌ترین پرواز به احتمال زیاد مستقیم به سمت مسکو نیست و ممکن است مجبور شوید یک یا دو توقف داشته باشید.

اقامت

گران‌ترین شهر در طول دوره‌ی جام جهانی روسیه احتمالا سنت پترزبورگ باشد؛ ارزان‌ترین اتاق‌های هتل ۲ ستاره از ۴,۶۰۰ روبل (۸۰ دلار) در هر شب شروع می‌شود.

فرض میکنم که یک هتل ۲ یا ۳ ستاره در مسکو و سن پترزبورگ برای هر نفر شبی ۱۰۰ دلار هزینه داشته باشد. در آخر، برای ده شب اقامت در روسیه مبلغی حدود ۱۰۰۰ دلار باید کنار بگذارید.

نکته: اگر نمی‌خواهید بیش از حد هزینه کنید، سعی کنید از قبل جایی برای اقامت خود در طول سفر رزرو کنید؛ حداقل ۳ تا ۴ ماه قبل از  جام جهانی، هر چه زودتر، بهتر. همچنین، می‌توانید به اقامت در خانه‌های اشتراکی یا Airbnb فکر کنید.

بلیت‌های بازی

همه چیز در مورد تهیه‌ی بلیت‌های بازی را می‌توانید در این مقاله (هر آنچه باید درباره‌ی تهیه بلیت جام جهانی ۲۰۱۸ بدانید) بیابید. پاسخ به تمام سوالات خود در مورد بلیت‌‌ها، مانند زمان فروش بلیت‌ها و قیمت آن‌ها را در این مقاله خواهید گرفت.

برای مثال ما فرض می‌کنیم که بلیت برای ۲ بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی  هر کدام به هزینه‌‌ی ۱۰۵ دلار (برای ارزان‌ترین صندلی‌های دسته ۳) تهیه کنید. و صندلی‌های کمی گران‌تر دسته دو، ۱۶۵ دلار و دسته یک، ۲۱۰ دلار است.

خورد و خوراک

در زیر چند نمونه از چیزهایی که ممکن است در طول دوره‌ی مسابقات در روسیه مصرف کنید، آمده است:

  • یک بیک مک مک دونالد: ۱۵۰ روبل؛
  • ساندویچ صبحانه در مک دونالد: ۱۰۰ تا ۱۵۰ روبل
  • ناهار معمولی در رستوران متشکل از نوشیدنی، سوپ، سالاد و یک پرس غذا: ۵۰۰ روبل
  • پیتزا در کافه: ۵۰۰ روبل
  • یک دلستر در رستوران: ۱۰۰ تا ۱۵۰ روبل.

به طور کلی، چیزی حدود ۱,۸۰۰ روبل (۳۰ دلار) بودجه روزانه برای مواد غذایی در طول جام جهانی ۲۰۱۸ کافی به نظر می‌رسد. این مقدار برای سه وعده غذا در روز و یکی دوتا نوشیدنی کفایت می‌کند.

نکته: در صورتی که غذا را در رستوران هتل یا رستوران‌های لوکس بخورید، قطعا این بودجه برای شما بسیار کم است. اگر بودجه کمی دارید، می توانید این مقدار را به نصف کاهش دهید و مشکلی نخواهید داشت. صبحانه رایگان در هتل کمک بزرگی در این مورد خواهد بود. برای صرفه جویی در برخی از هزینه‌‌ها، می‌توانید غذاهای آماده در فروشگاه‌های را جایگزین کنید.

حمل و نقل

هنگامی که به مسکو می‌رسید، اولین چیزی که باید برای آن هزینه کنید، حمل و نقل به هتل است. بهترین و ارزان‌ترین راه برای جابه‌جایی از فرودگاه به مسکو استفاده از تاکسی‌های اوبر یا یاندکس است. اتوبوس از فرودگاه (Domodedovo یا Sheremetyevo) تا مسکو ۸۵۰ روبل است. هر دو فرودگاه در مسکو دارای وای فای رایگان هستند.

تاکسی گزینه‌ای دیگر است، اما به شدت گران است. رانندگان تاکسی در روسیه (بسیاری نیز غیرقانونی هستند) واقعا دوست دارند مردم سرکیسه کنند. به محض این که بفهمند شما روس نیستید، دندان تیز می‌کنند برای کرایه‌ی بیشتر؛ پس اول در مورد قیمت به توافق برسید.

اگر قصد دارید بازی‌ها را علاوه بر مسکو در شهرهای دیگر (به عنوان مثال سن پترزبورگ) ببینید، باید هزینه‌های حمل و نقل را در نظر بگیرید.

همانطور که می‌دانید، روسیه در طول مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ برای دارندگان بلیت، حمل و نقل زمینی رایگان (با اتوبوس یا قطار) بین شهرهای میزبان در نظر گرفته است. این خبری عالی برای هوادارانی است که به فکر کاهش هزینه‌ها هستند. اگر ما به جام جهانی ۲۰۱۴ بازگردیم، حمل و نقل زمینی بین شهرهای میزبان در برزیل یک دردسر برای طرفداران بود. برای مثال، از مسکو به سن پترزبورگ حمل و نقل رایگان خواهد بود، اما برای بازگشت به مسکو مجبور هستید خودتان هزینه کنید، مگر این که بلیت یک بازی دیگر را خریداری کنید. جابه‌جایی از سن پترزبورگ به مسکو چیزی حدود ۱۰۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت، که خیلی هم بد نیست. بقیه بودجه حمل و نقل هم صرف مسیرهای شهری با تاکسی، اوبر و مترو در مسکو و سنت پترزبورگ خواهد شد.

سرگرمی، گشت و گذار و سوغات

در کنار لذت حضور در مسابقات جام جهانی، دیدنی‌های روسیه را هم در برنامه سفر خود قرار دهید. جشن و شادی را دوست دارید؟ به تاریخ و فرهنگ روسیه علاقه‌مند هستید؟ پس دم را غنیمت بشمارید و بازدید از یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان (هرمیتاژ) در سن پترزبورگ را از دست ندهید. به هر حال، مهم نیست سلیقه‌ی شما چیست، در روسیه برای همه‌ی افراد کاری یا چیزی ربای سرگرمی و خوش گذرانی هست. در تابستان هوا مطبوع و کمی گرم است، اما به هر حال بد نیست، لباس پاییزه با خود همراه داشته باشید، هر چه باشد به روسیه سفر می‌کنید، جایی که به سرمای جانسوزش معروف است.

احتمالا می‌خواهید کمی هم سوغات و هدیه برای خانواده و دوست و آشنا از روسیه تهیه کنید. در کنار سوغاتی‌های مخصوص جام جهانی، چیزهای جالبی برای خرید وجود خواهد داشت.

بودجه این بخش بستگی دارد به این که چقدر می‌خواهید در روسیه یه سرگرمی و خرید سوغاتی بپردازید. بیایید فرض کنیم تئاتر بولشوی را هم در برنامه دارید، در این صورت باید حداقل ۱۵۰ دلار اضافه هزینه کنید.

هزینه کل سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ چیست؟

در پایان عدد تقریبی را به‌دست آوردیم بودجه سفر به جام جهانی روسیه ۲,۲۰۰ دلار است.

تضمینی وجود ندارد که دقیقا این مقدار همان چیزی باشد که برای سفر به جام جهانی هزینه خواهید کرد. هزینه نهایی بیشتر به زمان رزرو بستگی خواهد داشت. بدیهی است، اگر قصد دارید یک پرواز و هتل را چند هفته پیش از شروع جام جهانی رزرو کنید، بودجه مورد نیاز شما از این مقدار بالاتر خواهد رفت. همین مسئله در مورد خرید بلیت‌های مسابقه نیز صدق است. اما اگر همه چیز را ۵ تا ۶ ماه قبل یا حتی قبل از آن رزرو کرده‌ باشید، احتمالا این بودجه کافی است.

 

جهت راهنمایی و مشاوره برای تور روسیه جام جهانی ۲۰۱۸ با کارشناس های  ما در تماس باشید

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظرات کاربران

نظرات هزینه سفر به روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸ چقدر است؟

فاطمه فتحی -621/1/-78 ۱۴:۳۰

مفید بود مرسی. لطفا در مورد جاذبه های گردشگری تور اصفهان هم بنویسید. سپاس

نظرات هزینه سفر به روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸ چقدر است؟

seo_admin -621/1/-78 ۱۵:۰۸

با سلام
سپاس از شما بابت پیشنهاد عالیتان، این مورد را در دستور کار خودمون قرار میدهیم.

خرید بلیط هواپیما | خدمات گردشگری | قیمت تور لحظه آخری | رزرو هتل | بلیط کنسرت | تفریحات کیش