امروز : سه شنبه 29 اسفند -

نکات مهم در سفر

نکات مهم در سفر

سفر و نکات آن

بر اساس اعلام ستاد مرکزی بنیاد تعاون زندانیان، بدینوسیله  نکات مهم در سفر و هشدارهای لازم در خصوص حمل بار و داروهای روان گردان در پروازهای خارجی را به آگاهی می رساند:

مقتضی است جهت پیشگیری از بروز هر گونه مشکل موارد ذیل را به مسافرین عازم مقاصد بین المللی اطلاع رسانی نمائید :

۱. از به همراه داشتن و حمل هر گونه داروی کدئین دار، آرام بخش، خواب آور و انواع قرص اعصاب بدون نسخه پزشک به مقاصد بین المللی جدا اجتناب نمائید ( تعداد داروها نمیبایست بیش از تعداد مندرج در نسخه پزشک باشد )

۲. قبل از عزیمت به کشورهای خارجی، اطلاعات مربوط به اقلام ممنوع الورود ( اعم از دارویی و غیره ) به کشورهای مزبور را از طریق سفارت کشور مربوطه دریافت و از حمل آن ها اکیدا خودداری فرمایند.

۳. مسئولیت حمل و جابجائی بار سایر مسافران را به صورت امانی و بدون اطلاع از محتویات آن به هیچ عنوان نپذیرند.

———————————————————-

هم وطنانی که به سفرهای خارج از کشور می روند به دلیل ناآگاهی و عدم توجه به نکاتی ساده با مشکل مواجه می شوند. سفرنیکان به این منظور توصیه های زیر را به مسافران می نماید که باید قبل از مسافرت به آن توجه فرمایند:

۱ . تعیین شماره صندلی در داخل هواپیما در کلیه دفاتر فروش شرکت های هواپیمایی و نیز به هنگام مراجعه به گیشه شرکت های هواپیمایی در فرودگاه جهت کنترل انجام می گیرد . بلیت خود را جهت تعیین شماره صندلی و دریافت کارت سوار شدن به هواپیما ، به مسئولین تحویل دهید و پس از آن در حفاظت از کارت سوار شدن به هواپیما و بلیت خود دقت فرمایید . لطفاً در داخل هواپیما در صندلی تعیین شده بنشینید.

۲. در کلیه پروازهای داخلی و بین المللی کشیدن سیگار ممنوع است.

۳ . زمان خاتمه پذیرش مسافر در پروازهای خارجی ۴۵ دقیقه قبل از پرواز و در پروازهای داخلی۲۰ دقیقه قبل از پرواز است . بنابراین توصیه می کنیم در پروازهای بین المللی حداقل ۳ ساعت و در پروازهای داخلی یک ساعت قبل از پرواز به فرودگاه مراجعه نمایید.

۴. عموما در کشورها عکس برداری از مناطق دولتی، نظامی، امنیتی، و در برخی از موارد اماکن مذهبی شامل جریمه خواهد بود بنابراین لازم است پیش از عکس برداری از آن اماکن هماهنگی لازم را انجام دهید.

۵. چنانچه دچار حوادثی مثل سرقت پول یا مدارک مسافرتی شدید ضروری است قبل از هر کار موضوع گزارش رسمی را به اطلاع پلیس محل برسانید پلیس به شما این امکان را خواهد داد که موضوع را در نهادهای مربوطه به نحو موثرتری پیگیری نمائید.

۶. به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی مدارک هویتی خود مثل گذرنامه، شناسنامه و…را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید چرا که در صورت وقوع هر گونه مشکل یا سو استفاده از این مدارک توسط هر شخص دیگر مسئولیت آن بر عهده شما خواهد بود.

۷. چنانچه گذرنامه خود را برای انجام سفر در اختیار شرکت مسافربری قرار داده اید حتما نسبت به اخذ رسید آن با درج زمان تحویل گذرنامه اقدام نمائید.

۸ . هنگام ورود به کشورهای دیگر دقت نمایید تا گذرنامه شما ممهور به مهر ورود شده باشد، لازم به ذکر است حتی در صورت سهل انگاری پلیس مرزی، صاحب گذرنامه از نظرمقامات، متهم به عبور غیرمجاز بوده و عواقب این امر متوجه وی خواهد بود.

۹ . قبل از انجام سفر نسبت به شرایط کشور مقصد از هر نظر، اعم از زیست محیطی و شرایط آب و هوایی مقررات گمرکی، نیروهای خدماتی، انتظامی، بهداشتی و سایر امکانات منطقه اطلاعات کافی کسب کنید.

۱۰ . هنگام ثبت نام برای سفر با تور مفاد قرارداد با دفتر خدمات مسافرتی مورد نظر را به دقت مطالعه و در صورت مشاهده هرگونه ابهام از کارمند مربوطه توضیح بخواهید.

۱۱ . طبق دستورالعمل صادره از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نرخ سفرهای داخلی و خارجی براساس نوع خدمات و توافق صورت گرفته بین مسافر و آژانس اعمال می شود بنابراین با در نظر گرفتن تمامی جوانب، خدمات مورد نیاز سفر خود را انتخاب کنید.

۱۲ . برای رزرو محل اقامت خود، اعم از هتل ، متل ، آپارتمان و… از طریق دفاتر معتبر و مراکز مسئول اقدام و از مراجعه به واسطه ها خودداری کنید، همچنین تایید رزرو انجام شده را از مرکز مربوطه طلب نمائید.

۱۳ . در سفر برای اخذ ویزا از سپردن گذرنامه یا هرگونه مدرکی به افراد واسطه خودداری کنید. به اشخاص بدون یونیفورم و کارت شناسایی در فرودگاه ها، ترمینال ها و سایر اماکن که در ظاهر به قصد کمک یا کنترل مدرک و در باطن به قصد دیگری به شما نزدیک می شوند، اعتماد نکنید و از ارائه وسایل و مدارک همراه خود به خصوص «گذرنامه» پرهیز نمائید.

۱۴ . در تمام مدت طول سفر یک کارت شناسایی عکس دار و معتبر به همراه داشته باشید.

۱۵ . همیشه از در دست داشتن آدرس دقیق مسیر و مکان هایی که قصد دیدار از آنجا را دارید اطمینان حاصل کنید.

۱۶ . نقشه شهر، جاده ها و مکان های دیدنی و گردشگری را حتما همراه داشته باشید.

۱۷ . در صورت گم کردن راه، از نزدیک ترین فروشگاه درخواست راهنمایی بکنید یا با شماره تلفن های دفترنمایندگی تماس بگیرید.

۱۸ . پیش از حرکت ساعت حضور در فرودگاه، راه آهن و ترمینال را چک کنید. در جابه جایی لوازم خود از فرودگاه، راه آهن و پایانه ها به هتل از وسایل حمل و نقل عمومی و رسمی استفاده کنید.

۱۹ . در اماکن شلوغ مانند بازارها، زیارتگاه ها، پارک ها و خیابان های پرازدحام از وسایل شخصی همراه خود مراقبت ویژه کنید.

۲۰ . اطلاعات راجع به وسایط نقلیه عمومی نظیر اتوبوس را می توانید از محل اقامت خود یا کارکنان هتل کسب کنید.

۲۱ . در سفرهای داخلی و خارجی هنگام ترک محل اقامت، مدارک شناسایی و کارت هتل را همراه داشته باشید. مشخصات خود را علاوه بر روی چمدان، در محل مناسبی در داخل چمدان نیز بچسبانید.

۲۲ . از نگهداری و کمک در حمل چمدان و اثاثیه افراد ناشناس خودداری کنید.

۲۳ . به تاریخ بازگشت و وضعیت پرواز توجه کنید.

۲۴ . وجه نقد مورد نیاز خود را حمل کنید و از توضیح برنامه سفر و میزان پول موجودی خود به دیگران خودداری کنید.

۲۵ . می توانید در ایران یک حساب ارزی افتتاح و در هنگام مسافرت با مراجعه به شعبه بانک پول خود را در چند نوبت دریافت کنید.

۲۶ . از پول، طلا و جواهر و اشیای باارزش به گونه یی استفاده کنید که جلب توجه نکند.

۲۷ . در صورتی که تصمیم دارید تا دیر وقت دراماکن تفریحی بمانید، از داشتن همراه یا همراهان دریغ نکنید.

۲۸ . اجتناب از رفت و آمد به تنهایی در شب و یا در مکان های خلوت یا مشکوک، خودداری از سوار شدن در اتومبیل های غیر از خودروهای نقلیه عمومی، مراقبت از مدارک، پول واشیا پر ارزش.

۲۹. معمولا هنگام ورود به کشورهای خارجی، افراد ناشناس و بعضا ایرانی پیشنهاد مساعدت به شما را دارند توصیه می گردد به آنها اعتماد ننموده واطلاعات خود را به ایشان بازگو نکنید.

۳۰. از همراه داشتن داروهای کدئین دار بدون نسخه جدا خودداری نمائید چون اینگونه داروها در برخی از کشورها جز مواد مخدر محسوب می گردد و این مسئله حتما می باید در اظهارنامه قید گردد.

محدودیتهای قانونی به هنگام خروج از کشور

۱. رعایت حجاب اسلامی الزامی است.

۲ . خروج ارز از کشور برابر مصوبات ابلاغی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران بیش از پنج هزار دلار برای هر مسافر ممنوع می باشد.

۳ . بهمراه داشتن وجه رایج کشور بیش از پانصد هزار ریال ممنوع می باشد.

۴ . بهمراه داشتن هرگونه ترشیجات – سرکه- الکل ممنوع می باشد.

۵ . بهمراه داشتن هر گونه اسپری قابل احتراق که دارای بر چسب اشتعال میباشد ممنوع است.

۶ . خروج هر گونه مواد مخدر و مشتقات آن ممنوع بوده و فرد حامل تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.

۷ . خروج هر گونه مشروبات الکلی بهمراه مسافر ممنوع و حامل آن تحت پیگرد قضایی قرار میگیرد.

۸ . همراه داشتن سگ فقط با اوراق شناسایی و حمل در سبد مخصوص حیوانات و با اخذ مجوز از سوی واحد قرنطینه فرودگاه می باشد.

۹ . خروج هر گونه سکه های طلا که پشتوانه ارزی کشور می باشد ممنوع می باشد.

۱۰ . خروج خاویار از فرودگاه بیش از ۲۵۰ گرم به همراه مسافر ممنوع می باشد.

۱۱ . خروج فرش دستبافت بیش از ۲۴ متر مربع برای هر مسافر ممنوع می باشد.

۱۲ . خروج هر گونه مواد محترقه – کپسول گاز ممنوع می باشد.

۱۳ . خروج هر گونه سلاح و مهمات ممنوع می باشد.

اشیاء ممنوعه

به منظور رعایت اصول ایمنی و امنیتی ، محدودیت هایی جهت حمل بعضی از اقلام همراه مسافر وجود دارد که به شرح ذیل می باشد (حمل اقلام ذیل بطور کلی با هواپیمای مسافری ممنوع است)

۱. انواع مواد آتش زا و منفجره و سریع الاشتعال.

۲. انواع کپسول و اسپری های شیمیایی تحت فشار مانند گاز اشک آور،بیهوش کننده ، دفاع شخصی و گاز.

۳. انواع مواد اسیدی و خورنده مانند اسید و سرکه و … .

۴. ورود اقلام ذیل به داخل کابین هواپیما ممنوع است.

۵. انواع سلاح های گرم شامل سلاح های نظامی ، شکاری و ساچمه زن.

۶. انواع فشنگ جنگی ، شکاری و ورزشی.

۷. انواع ابزار مانند پیچ گوشتی ، آچار، چکش ، سیم ،طناب و … .

 

برای رزرو تفریحات قشم با بهترین قیمت میتونید از اینجا خرید کنید و با کارشناسان خبره آنها در تماس باشید ⇐ تماس قشم تفریحات

هتل و اقامتگاه رو میتونید با بهترین قیمت با یک کلیک رزرو کنید ← کلیک کن

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظرات کاربران

خرید بلیط هواپیما | خدمات گردشگری | قیمت تور لحظه آخری | رزرو هتل | بلیط کنسرت | تفریحات کیش