امروز : سه شنبه 29 اسفند -

قلعه جن در کیش

قلعه جن کیش

قلعه جن کیش

 

در مسیر رسیدن به کشتی یونانی در همان جاده جهان و قبل از رسیدن به آخرین میدان در نزدیکی کشتی یونانی قلعه ای کوچک و مخروبه واقع شده که شاید کمتر کسی نگاه خود را به آن هم می اندازند و همه در عجله برای رسیدن به کشتی یونانی و در بازگشت از آن جا برای رسیدن به پاساژها و خرید … این قلعه که اگر بخواهید در شب هنگام به آن جا سر بزنید در بین مردم ساکن منطقه به قلعه جنی مشهور است و شاید در طلب درخواست شما برای رفتن به آن جا پس از غروب آفتاب کسی یاری کننده نباشد و همان افسانه های محلی که شاید حتی ساخته ذهن ساکنان برای تفریح دلیل آن شده که اکثر ساکنان هم در باور این داستان و داشتن جن در آن قلعه از رفتن به آن جا سر باز زنند.
همان نام قلعه و ذهنیتی که نا خواسته در مسیر به رسیدن آن جا به شما و افکار شما روی کرده کافی است که کمی با احتیاط وارد منطقه و نزدیکی آن جا شوید.
قلعه جنی را در حدود ساعت ۳ بامداد دیدم آن هم با برنامه ای از پیش تعیین شده و با همراهی یکی از دوستان خوبم و راننده ای با مرام که در این سفر ما را همراهی میکرد. در طول مسیر به گفتمانی در خصوص جن و اجنه و تاریخچه قلعه پرداختیم که بازهم ذهنیت خوف آوری را به ما داد چه بسا که داستان هایی که راننده مهربانمان هم برای ما از اتفاقات رخ داده در قلعه بازگو میکرد بی دلیل نبود , اتفاقاتی که شاید فقط داستان هایی زاییده خیال می بود. بعد از رسیدن به آن جا ابتدا مشغول با دور زدن در اطراف آن قلعه شدم . به دلیل این داستان ها و اتفاقات زایده خیال درهای آن را با بلوک هایی مسدود کرده بودند ولی با شیطنت دیگران بلوک ها از یک سمت به اندازه رفت و آمد یک نفر به درون قلعه سوراخ شده بود و میشد از آن طریق وارد قلعه شد. قلعه به شکل مستطیل بوده و دارای دو بارو است و در این دو بارو برای نشانه روی تک تیر اندازها برای محافظت از قلعه و ساکنین آن سوراخ هایی مربع شکل تعبیه شده و در دورتادور قلعه نیز بر بالای دیوارهای هم مکان هایی برای نگهبانی و نشانه روی دیده میشود . قلعه دو طبقه بوده و در وسط آن حیاط کوچکی با باغچه ای کوچک دیده میشود.

ظاهرا قلعه در قدیم در تصرف ژاندارمری کیش بوده و با توجه به دید نسبتا خوبی که به سمت دریا دارد از جزیره محافظت میکرده و بنا به دلایل نامعلومی قلعه متروکه شده و در باور مردم به تصرف جن ها در آمده است. به دلیل سنگینی داستان ها و ذهینت شما خود قلعه آن هم در ساعاتی که خورشید از جزیره دور میشود و تاریکی حکم فرماست محیطی وهم انگیز برای بازدید کننده جلوه گر میشود و صداهای چاه آبی باغ نزدیکی قلعه هم که هر از گاهی با وزش باد به گوش میرسد بر ترسناکی محیط می افزاید.
به هر حال چه داستان را باور داشته باشید و چه نه میتوانید با بالا بردن آدرنالین خون خود با احتیاط نه به خاطر جن ها بلکه آوار ساختمان قدیمی قلعه وارد آن شوید و ساعتی را به دیدن , ترسیدن , عکس گرفتن بپردازید … آن را به شما پیشنهاد میکنم … شاید هیجان آن بالاتر از پرسه زدن در بازارهای جزیره باشد.

حالا اگر شما هم دوست دارید این قلعه رو ببینید یه سفر بیاین جزیره کیش تا از نزدیک هم با این قلعه و هم با ده ها جای دیدنی کیش آشنا بشید و لذت ببرید

برای اومدن به کیش هم اصلا نگران نباشید با مادر تماس باشید تا با ارزونترین قیمت و بهترین کیفیت شمارو بیاریم کیش تا دورهم خوش باشید

پس منتظر تماس تون هستیم

 

برای رزرو تفریحات قشم با بهترین قیمت میتونید از اینجا خرید کنید و با کارشناسان خبره آنها در تماس باشید ⇐ تماس قشم تفریحات

هتل و اقامتگاه رو میتونید با بهترین قیمت با یک کلیک رزرو کنید ← کلیک کن

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظرات کاربران

خرید بلیط هواپیما | خدمات گردشگری | قیمت تور لحظه آخری | رزرو هتل | بلیط کنسرت | تفریحات کیش