امروز : سه شنبه 29 اسفند -

سفری ۴ روزه به تفلیس پایتخت فوق‌العاده زیبای گرجستان

تفلیس

سفری ۴ روزه به تفلیس پایتخت فوق‌العاده زیبای گرجستان – تفلیس منزلگاه یکی از مهمان‌نواز‌ترین و خون‌گرم‌ترین مردمان روی زمین است. این شهر دارای قدمت بسیاری است و طبیعتا مکان‌های تاریخی بی‌شماری در آن وجود دارد که معماری اکثر آن‌ها به قرون وسطی بازمی‌گردد. گرجستان به دلیل وجود کلیساهای فراوان به شهر کلیساها معروف است و بزرگ‌ترین کلیسای ارتدکس در جهان در تفلیس قرار دارد. علاوه بر آثار و مکان‌های تاریخی و باستانی، این شهر طبیعتی اروپایی دارد و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. یکی از نکات قابل توجه این است که برای ورود به تفلیس نیازی به روادید نیست. در این مقاله سعی شده تا سفری ۴ روزه به این شهر را برای شما برنامه‌ریزی کنیم و جاهای دیدنی و معروف این شهر را در این برنامه‌ریزی بگنجانیم.

روز اول

برای اقامت در تفلیس ما مرکز شهر را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا در این منطقه نه تنها هتل‌های زیادی وجود دارد، بلکه به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری نیز نزدیک است. با فرض این‌که سفر شما از صبح آغاز می‌شود، گردش را شروع می‌کنیم. خیابان روستاولی (Rustaveli) یکی از معروف‌ترین خیابان‌های تفلیس به شمار می‌آید که مردم بسیار در آن رفت‌وآمد دارند. در این خیابان مراکز مهم دولتی، کلیسا، موزه‌ها، اپرا، رستوران، هتل، کافه، پارک و مراکز خرید بسیاری وجود دارند و در انتهای خیابان میدان آزادی خودنمایی می‌کند. خیابان روستاولی هم در روز و هم در شب دیدنی است. پیاده‌روی در این خیابان را از دست ندهید. پس سفر را با این خیابان آغاز می‌کنیم.

 

                                                                    میدان آزادی تفلیس

کلیسای کاشوتی (Kashveti Church)

کلیسای کاشوتی متعلق به قرون وسطی است. بازدید از این کلیسای زیبای ارتدکس خالی از لطف نیست.

موزه ملی گرجستان (Georgian national museum)

  • فاصله از کلیسای کاشوتی: ۳ دقیقه پیاده‌روی

در خیابان رستاولی موزه ملی گرجستان وجود دارد که همه روزه به جز دوشنبه‌ها از از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ غروب پذیرای بازدیدکنندگان است. عتیقه‌های زیادی را در این موزه می‌توانید ببینید.

موزه هنر (Art Museum)

  • فاصله از موزه ملی: ۶ دقیقه پیاده‌روی

اگر از دوستداران آثار هنری هستید، بهتر است سری به گالری ملی هنر در خیابان یازدهم بلوار روستاولی بزنید. این گالری که در مجاورت کلیسای کاشوِتی قرار دارد، محل برگزاری نمایشگاه دائمی شاهکارهای برجسته‌ترین هنرمندان گرجستانی، از جمله النه آخولدیانی، داویت کاکابادزه و لادو گودیاشویلی است.

بازدید از این ۳ مکان احتمالا تا نزدیک ظهر به طول می‌انجامد، بنابراین اکنون باید وقت ناهار باشد. در مجاورت شما، یعنی در نزدیکی موزه هنر رستوران‌ها و غذاخوری‌های بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال برگر هاوس (Burger House)، کابرنت (Cabernet)، رستوران تاور (Restaurant Tower) که رستوران معروفی است. اگر قصد صرف غذای ایرانی را دارید به رستوران هزار و یک شب بروید که تنها ۷ دقیقه پیاده با شما فاصله دارد. این رستوران علاوه بر غذاهای خوشمزه ایرانی، با اجرای موسیقی زنده و اجرای رقص سنتی لذت غذا را برای شما چندین برابر می‌کند.

در مسیر رفتن به رستوران میدان آزادی (Freedom Square) را می‌بینید که مجسمه جرجیس در آن قرار دارد. جرجیس یکی از پیامبران پس از حضرت عیسی است.

پل صلح

  • فاصله از میدان آزادی: ۹ دقیقه پیاده‌روی

پل صلح رابط دو قسمت تفلیس قدیم و جدید است که بر روی رودخانه کورا (Mtkvari) قرار دارد. این رودخانه از ترکیه سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. این پل در شب نورپردازی زیبایی دارد. اما از دیدن و لذت پیاده‌روی در آن در روشنای روز غافل نشوید.

پس از عبور از پل به پارکی می‌رسید که رد صورت تمایل می‌توانید در آن استراحت کنید. در این پارک یک کافه به نام کافه فلاور    (Flower)‌ وجود دارد که می‌توانید به آن سری بزنید.

 کلیسای جامع تثلیث (St. Trinity Cathedral)

 

  • فاصله از پل صلح: ۲۰ دقیقه پیاده‌روی/ ۱۷ دقیقه رانندگی

کلیسای جامع تثلیث بزرگترین کلیسای جامع ارتدکس جهان است که به «سامبا» نیز معروف است. بازدید از این مکان برای عموم آزاد است اما به یاد داشته باشید که در صورت عکسبرداری حتما باید فلش گوشی یا دوربین خاموش باشد.

پس از بازدید از این مکان‌ها پیشنهاد می‌کنیم به هتل بازگردید و از نوزپردازی ساختمان‌ها و سازه‌های شهر لذت ببرید.

روز دوم

باغ گیاه‌شناسی ملی گرجستان

باغ گیاه‌شناسی ملی منزلگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی است و زیبایی این باغ شما را به وجد می‌آورد. در این باغ یک تله‌ کابین وجود دارد که اگر از آن استفاده کنید و بالا بروید مجسمه مادر (Kartlis Deda) را خواهید دید. این مجسمه ۲۰ متری بانویی است که در یک دست شمشیر در برابر دشمنان و در دست دیگر کاسه‌ای از نوشیدنی برای دوستان دارد. این مکان منظره‌ بسیار زیبایی از شهر را، که اکنون زیر پای شما است، به دست می‌دهد.

دژ ناریکالا (Narikala Fortress)

این قلعه باستانی کاملا به شهر مشرف بوده و به خاطر نورپردازی‌، نمای بسیار زیبایی در شب به دست می‌دهد. این دژ که به روایتی توسط شاه عباس ساخته یا بازسازی شده، کلیسایی در دل خود دارد.  این قلعه همه روزه و ۲۴ ساعته برای عموم باز است.

اگر مایل بودید می‌توانید از آبشار تفلیس نیز دیدن کنید که از قلعه ۵ دقیقه به صورت پیاده‌روی فاصله دارد.

در حوالی باغ گیاه‌شناسی رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد از جمله: رستوران لگوی (Legvi)، رستوران بوهما (Bohema)، کافه بوهما و بسیاری کافه‌ها و رستوران‌های دیگر.

حمام سولفور (Sulfur Bath)

حمام سولفور که به حمام شاه عباسی معروف است و بر اساس معماری ایرانی ساخته شده در منطقه قدیمی آبانو قرار دارد. از امکانات این حمام ماساژ سنتی است. همچنین در حمام نوشیدنی نیز سرو می‌شود. خستگی‌های خود را با یک حمام جانانه در این مکان سنتی از تن به در کنید. حداقل ۲ ساعت در حمام سپری خواهید کرد. پس از آن با قدم زدن در کوچه های محله آبانو از معماری قدیمی این محله لذت ببرید.

روز سوم

کلیسای متخی (Metkhi church)

این کلیسای باستانی به دستور پادشاه گرجستان در کنار رود کورا بنا شد که یکی از پربازدید‌ترین مناطق گردشگری تفلیس است. در کنار این بنای تاریخی می‌توانید یادبود پادشاه وختانگ اول را ببینید که سوار بر اسب خود است. از این بنا می‌توانید منظره زیبایی از رود کورا و شهر تفلیس را مشاهده کنید.

دریاچه لاکپشت   (Turtle Lake)

  • فاصله از کلیسای متخی: ۲۱ دقیقه رانندگی، ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه قطار شهری

دریاچه لاکپشت یکی از زیباترین مناطق گردشگری تفلیس بوده که به دیدگاه بومیان به شکل لاک‌پشت است. این دریاچه از رودخانه بزرگ کورا تغذیه می‌شود و بر روی کوه‌های جنگلی متاسمیندا  (Mtatsminda)  واقع شده است. نگران غذا نیز نباشید زیرا در این مرکز تفریحی شما می‌توانید از منوی کافه‌ها و رستوران‌های باکیفیت بهره ببرید. همچنین کنسرت‌های محلی نیز گاهی در این مرکز برگزار می‌شوند. از امکانات این دریاچه نیز می‌توان به قایق‌سواری، شنا و انواع ورزش‌های آبی اشاره کرد. همچنین بزرگ‌ترین موزه فضای باز دنیا نیز در این مرکز قرار دارد که بازدید از آن حتما به شما توصیه می‌کنیم. بازدید از این منطقه تفریحی به راحتی نیمی از روز شما را به خود اختصاص می‌دهد.

روز چهارم

شاید از دیدن کلیسا و موزه خسته شده باشید، به همین خاطر ما برای روز چهارم شهربازی و دیدن از بهترین مرکز خرید تفلیس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شهربازی تفلیس

شهربازی تفلیس که به آن پارک متاسمیندا نیز گفته می‌شود، بر روی تپه‌ای که به کل شهر مشرف است قرار داد. این شهربازی دارای امکانات تفریحی بسیاری است و پنجمین چرخ فلک بزرگ دنیا در شهربازی تفلیس قرار دارد.  لحظات خوبی را برای شما به وجود می‌آ‌ورد. درون شهربازی یک رستوران و یک کافه نیز وجود دارد.

تفلیس مال (Tbilisi mall)

  • فاصله از شهربازی تفلیس: ۳۶ دقیقه رانندگی

در آخر برای یک خرید خوب و گشت‌وگذار در بازار تفلیس به تفلیس مال بروید. تفلیس مال بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مرکز خرید تفلیس بوده که برندهای معتبری چون زارا (zara)، برشکا (bereshka)، فلورمار (flormar) و غیره را در خود جای داده است. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به محل سرگرمی و بازی برای کودکان، پارکینگ عظیم، استخر، سینما، کافه و رستوران اشاره کرد.

برای سفر به گرجستان و خرید تور تفلیس و باتومی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت با سفرنیکان در تماس باشید

اگر سوالی داشتید با ما در واتساپ در تماس باشید

تورها و تفریحات گردشگری رو میتونید با بهترین قیمت با یک کلیک رزرو کنید ← کلیک کن

برای دیدن و رزرو هتل و اقامتگاه های جزیره قشم با تخفیف ویژه اینجا  ←  هتل‌‌‌ها و اقامتگاه کلیک کنید

جهت رزرو و هماهنگی با ما درارتباط باشید :

۰۹۹۰۰۹۹۳۵۵۴

۰۲۱۲۸۴۲۸۴۴۰

 

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظرات کاربران

خرید بلیط هواپیما | خدمات گردشگری | قیمت تور لحظه آخری | رزرو هتل | بلیط کنسرت | تفریحات کیش