امروز : شنبه 06 مرداد -
ورود به سیستم رزرواسيون سپهر
سیستم سپهر

عجایب جزیره کیش به همراه عکس و آدرس

عجایب جزیره کیش در تور کیش

عجایب جزیره کیش

جزیره کیش یکی از مهمترین مناطق گردشگری ایران است که سالانه بیش از ۲ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. در ادامه این مطلب با عجایب جزیره کیش آشنا شوید.

کاریز شهری شگفت‌انگیز در اعماق جزیره کیش

جهت رزرو تور جزیره کیش اینجا کلیک کنید

 

ایجاد یک شهر زیرزمینی در مسیر قنات‌ها به‌گونه‌ای که بتواند مجموعه‌ای طبیعی تاریخی و فرهنگی را برای گردشگران فراهم آورد از سال ۷۸ با انگیزه یک مهندس ایرانی مقیم آلمان آغاز شد

همه چیز از یک برنامه تلویزیونی در شبکه جهانی جام‌جم شروع شد، تصاویر جزیره کیش را پخش می‌کردند و من با مشاهده آن مناظر زیبا و ساحل مجذوب‌کننده، مصمم شدم بعد از ۳۰ سال دوری از وطن به ایران و ساحل کیش سفرکنم.

 

این را مؤسس شهر زیرزمینی کیش یا همان کاریز کیش می‌گوید. او مردی است که به گفته خودش سرمایه‌‌اش را از آن سوی آبها به این جزیره آورده است تا شهری بسازد که تاریخ ایران را در پیکره‌‌اش دارد.

در همان سفربود که با این قنات آشنا شدم. قنات قدیمی کیش با طول ۱۵ کیلومتر که در طول دو رشته از منطقه صفین و فرودگاه تا محل فعلی مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیرزمینی کیش به ۳ رشته تبدیل می شود و از این محل دوباره با تبدیل به یک رشته، به شهر قدیمی حریره می‌ریزد.

در طول مسیر در تور کیش این قناتهای قدیمی تعداد زیادی چاه برای برداشت آب وجود دارد که نشان‌دهنده آن است که در این قنات آب هم به‌صورت ساکن و هم به سمت مظهر قنات جریان و حرکت داشته است. از آب این قنات برای آبیاری فضای سبز و مصرف شرب ساکنان استفاده می شده و در عین حال کشتی‌ها نیز از آب جزیره کیش برای مصرف و فروش و یا معاوضه با اجناس دیگر در کشورهای حاشیه خلیج فارس استفاده می‌کردند.»

او می‌گوید: با مشاهده این قنات قدیمی و نوشیدن آب زلال آن به قول محلی‌ها پاگیر آب جزیره شدم و بعد از سال‌ها دوری از وطن، اقامت در کشور آلمان، تحصیل در رشته مهندسی در آن کشور، ازدواج با زنی تبعه آلمان و ۲ پسر تبعه آن کشور راهی ایران شدم، ولی نه تنها من بلکه آنها نیز مجذوب این خاک شدند.

 

اما با این حال نمی‌گویم چقدر هزینه ساخت این شهر زیرزمینی شد ولی فقط می‌گویم که امروزه مجموعه قنات با تغییر کاربری به یک شهر زیر‌زمینی بدل شده که بیش از ۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد و اکنون کاریز کیش خوانده می‌شود.

در طرح بازسازی قنات کیش (کاریزکیش) با حفظ بافت تاریخی آن کاربری‌های جدیدی در این شهر زیرزمینی ایجاد کرده‌اند که باعث جذب توریست شده است. شهر زیرزمینی کاریز در فاز یک خود به قسمت‌های مختلف از جمله غرفه‌های صنایع دستی ایران و جهان، رستوران سنتی و جدید، موزه سالن آمفی تئاتر سالن کنفرانس، گالری‌های هنری تجهیز شده و قابل بهره‌برداری خواهد بود.

شهر کاریز در عمق ۱۶ متری زمین قرار دارد. سقف آن هشت متر ارتفاع و بیشتر آن مملو از سنگواره، صدف و مرجان‌هایی است که به‌نظر کارشناسان ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارد و تک‌تک آن شناسایی شده و دارای شناسنامه رسمی است.

جهت رزرو تور جزیره کیش اینجا کلیک کنید

 

لاکپشت های دریایی کیش از عجایب خلقت marine turtles kish

 

از سالیان بسیار دور و به واسطه امنیت و آرامشى که بر سواحل زیباى جزیره کیش حاکم است انواع آبزیان و از جمله لاک پشت ها در آن آشیانه گزیده اند این لاک پشت ها این مکان را به کی از جذاب ترین مناطق دیدنی کیش مبدل کرده است.

به گزارش سفر با تو ، دو نوع لاک پشت در خلیج فارس وجود دارد. لاک پشت نوک دار (Hawksbill) و لاک پشت سبز (Green).درآبهاى ساحلى جزیره مخصوصاً در نزدیکى دماغه غربى و همه سواحل سنگى جنوب و غرب جزیره ، لاک پشت هاى دریایى غول پیکر را به راحتى از فراز دیوارهاى ساحلى مى توان مشاهده نمود. وفور لاک پشت ها در آبهاى ساحلى مخصوصاً درهنگام غروب یکى از جاذبه هاى سواحل صخره اى کیش است.

جذابت اب های نیلگون خلیج فارس

لاک پشتهای دریایی در اولین حلقه چرخه اکوسیستم دریایی قرار دارند و وجود این آبزیان برای بقای نسل بشر لازم و ضروریست این جانوارن توازن زیست محیطی را بر عهده داشته و از بین رفتن آنان انسان را مواجه با فاجعه ای بزرگ و جبران ناپذیر خواهد ساخت و به عنوان گروهی از جانوران که معرف بخش قدیمی و متفاوتی از تنوع زیستی جهان به شمار می روند رده بندی شده اند. این موجودات در راسته ای همراه کروکودیل ها و مارمولک ها از مهره داران ۲۰۰ میلیون سال پیش هستند و بیش از دیگر خزندگان پا به مرحله حیات گذاشته اند.

در سفر با تور کیش ارزان ، لاک پشتهای دریایی و مارهای دریایی تنها خزندگانی هستند که با زندگی در آب دریا سازش یافته اند. اما ارتباط خود را با خشکی قطع نکرده اند. آنها برای تنفس به سطح آب وابسته هستند و در فصل تولید مثل برای تخم گذاری به سواحل شنی می آیند.

زیبایی های جزیره

لاک پشتها معمولا از گیاهان دریایی، عروس های دریایی، اسفنج ها، لارو سخت پوستان و نرم تنان تغذیه میکنند. لاک پشتهای دریایی پراکنش جهانی دارند و انتشار جغرافیایی آنها در آبهای گرم و نیمه گرم استوایی و از جمله خلیج فارس و دریای عمان است. با توجه به شرایط نامناسب سواحل جنوب ایران محل تخم گذاری لاک پشتهای دریایی به سواحل شنی جزایر محدود گردیده است.

 

جهت رزرو تور جزیره کیش اینجا کلیک کنید

 

 

۱- بهتر است از شنا کردن در اطراف آنها و یا دست زدن به آنها خوددارى کنید.

۲- از تردد در زیستگاه لاک پشتها خودداری نمایید.

۳- هنگام قایقرانی مواظب لاک پشتهایی که برای تنفس به سطح آب می آیند باشید.

۴- از ریختن زباله و پسمانده در دریا خودداری کنید .

۵- به هنگام غواصی از تعقیب لاک پشتها خودداری نمایید.

۶- از دست زدن به تخم لاک پشتها و یا برداشتن آنها خودداری نمایید.

 

۲۰۰ هزار تومان تخفیف تفریحات کیش برای هر نفر

جهت ارسال بن تخفیف، شماره تماس خود رادر کادر زیر وارد نمایید.

 

درختان شگفت انگیز لور

پوشش گیاهی طبیعی کیش چندان غنی نیست و اغلب گیاهان از مناطق دیگر به کیش آورده شده اند ولی یکی از کمیاب ترین و عجیب ترین درخت های دنیا بومی جزیره کیش است. درخت لور با ریشه ها و شاخه هایی شگفت انگیز و میوه های کوچک قرمز و نارنجی را تنها در جزیره کیش می توان دید. از همه شاخه های درخت لور، ریشه هایی برای جذب آب بیشتر تا زمین ادامه دارد. درخت لور در باور بومی ها، درختی مقدس و هزار ساله است. همچنین سفر با تور لحظه آخری کیش همراه باقیمت هتلهای کیش و اطلاع از آفرهای ارزان کیش را می توانید با سر زدن به سایت ببینید.

تنها جزیره دارای قنات آب شیرین در خلیج فارس

در این جزیره زیبا و سرسبز هیچ رودخانه دائمی جریان ندارد و مقدار بارش بسیار اندک است. تنها در زمستان، بارش های پراکنده و رگباری را می توان در کیش دید. جزیره کیش دارای چندین منبع آب شیرین زیرزمینی است که به شکل قنات بهره برداری می شوند.

شهر حریره از جاذبه های تاریخی کیش

عجایب جزیره کیش در تور کیش

شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری در فهرست آثار ملی ثبت شده است. بقایای این شهر خالی از سکنه گویای عظمت و شکوه تمدن در کیش است. گردشگران می توانند وسعتی ۳ کیلومتری از بقایای شهری بزرگ را در حریره ببینند.

غواصی در جزیره کیش

یکی از جذابیت های کیش، غواصی و دیدن صخره های مرجانی است. جانوران دریایی و ماهی های رنگارنگ در لا به لای مرجان ها زندگی می کنند که علاقه مندان به غواصی را مسحور خود کرده اند. با یک آموزش کوتاه می توانید از غواصی و عکاسی در زیر اب لذت ببرید.

سواحل خلیج فارس و تفریحات آبی

سواحل زیبای کیش از جذابیت های سفر به کیش هستند که مسافران تور کیش را جلب می کنند. ساحل مرجانی کیش با آب های زلال و آلاچیق های خانوادگی، مناسب ترین محل برای دیدن طلوع خورشید است. در قسمت دیگری از ساحل اسکله تفریحی با طول ۴۳۷ متر را می بینید که با یک عرشه چوبی زیبا تا آبهای نیلگون خلیج فارش امتداد دارد. در اطراف این اسکله مراکز تفریحی، رستوران، مراکز خرید و کلوپ تفریحات دریایی شامل جت اسکی، غواصی، بانانا، شاتل، پاراسل و… برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

 

جهت خرید تفریحات هیجان انگیز جزیره کیش اینجا کلیک کنید

لینک های بیشتر 

  • برای مشاهده عکس ها و اطلاعات بهترین هتل های کیش کلیک کنید
  • برای مشاهده سایر تفریحات کیش کلیک کنید
  • برای اطلاع از جاهای دیدنی کیش کلیک کنید

توجه نمایید: امروز، کد تخفیف تا ۲۰۰ هزارتومان غواصی، پاراسل، شاتل و…، همه جنگ‌های شبانه، پارک دلفین، پارک آبی و سایر تفریحات و رستوران‌های کیش برای شما فراهم شده است. کافی است در کادر زیر، شماره تماس خود را ثبت نمایید.

عجایب جزیره کیش در تور کیش

 

برای مشاهده تور های شگفت انگیز با عالی ترین قیمت اینجا کلیک کنید.

برای بازدید از دیگر مجموعه سایتهای سفرنیکان اینجا کلیک کنید.

۵/۵ (۲ نظر)

نظرات کاربران

خرید بلیط هواپیما | خدمات گردشگری | قیمت تور لحظه آخری | رزرو هتل | بلیط کنسرت | تفریحات کیش