امروز : شنبه 06 مرداد -
ورود به سیستم رزرواسيون سپهر
سیستم سپهر

جزیره زیبای کیش | راهنمای سفر | مراکز تفریحی | تور کیش

جزیره زیبای کیش

جزیره زیبای کیش جزو جزیره‌ های خلیج همیشه فارس و زیر مجموعه استان هرمزگان در جنوب ایران محسوب می شود. در گذشته،نام این جزیره “قیس” بود، این جزیره بیضی‌ شکل می ماند. سالانه به‌طور متوسط حدود، بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از این جزیره زیبا بازدید می‌کنند. در ادامه آشنا می شویم با:درباره جزیره کیش – آب و هوا کیش – تفریحات در کیش – آب و هوا جزیره کیش – قیمت خانه و مسکن در کیش

 

جزیره زیبای کیش

 

درباره جزیره کیش

جزیره کیش جزو چهار منطقه ای در جهان است که میزان درصد اکسیژن خالص هوا در آن از دیگر مناطق بیشتر است،بنابر این شرایط عالی ای برای جانبازان شیمیایی،ایجاد میکند تا آن عزیزان بتوانند راحت تر نفس بکشند همچنین مردم عادی هم بعد از ساعت‌ها پیاده روی گشت‌وگذار در منظقه و تفریح کمتر احساس خستگی می‌کنند.

آرامش بینظیر، زیبایی و هوای پاک جزیره خیلی‌ از مسافران را جذب خود می‌کند، این را نباید نادیده بگیریم که خیلی از افراد به دنبال آرامش در زندگی روزمره هستند و همین سکوت جزیره کیش است که آن‌ها را به زندگی امیدوار تر می‌کند.

شرایط زندگی در جزیره سخت نیست، اما باید راهش را بلد باشید تا بتوانید از زندگی‌ به معنای واقعی لذت ببرید.بی شک کیش جزو یکی از امن‌ترین شهرهای ایران و شاید جهان باشد. امکانات عمومی در کیش بسیار بالا است و بسیاری از مسافرانی که چند روزی در جزیره زیبای کیش زندگی می‌کنند حسرت یک زندگی دائمی در این جزیره را دارند.

 

آب و هوا کیش

آب و هوا جزیره کیش معمولا گرم و مرطوب است و میانگین دما در سال، ۲۶/۶ °C درجه سانتیگراد می‌باشد. همچنین توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی، آب و هوای کیش را تحت تاثیر قرار داده است. به طور کل آب و هوا خشک و کم باران است.اما بارندگی بیشتر به صورت رگبار و درماه‌ های فصل زمستان اتفاق می‌افتد.

 

آب و هوا کیش

پوشش گیاهی جزیره کیش

پوشش گیاهی جزیره کیش شامل باغ‌های نخل خرما، درختان بومی منطقه مثل کهور ایرانی و درختان غیر بومی مانند  آکاسیا، سمر یا کهور پاکستانی ، اکالیپتوس، کنوکارپوس و ابریشم میشود.

کیش از نظر پوشش گیاهی در منطقه نیمه حاره‌ای جنوب ایران قرار گرفته‌ است.از ویژگی مهم این منطقه وجود گیاهان مقاوم در برابر خشکی است که موجب سازگاری بیشتر در میان گیاهان منطقه شده‌است.

 

 مسیر های کیش از تهران

برای رفتن به کیش سه مسیر وجود دارد

۱- مسیر جاده‌ای تهران > قم – کاشان > نایین > مهریز > شهربابک > سیرجان > بندرعباس > بندرلنگه ( مقدار مسافت : ۱۵۰۹ کیلومتر)

۲- مسیر ریلی از تهران به بندرعباس به طول ۱۶۰۰ کیلومتر (حدود ۲۰ ساعت)

۳-مسیر هوایی از تهران – کیش (یک ساعت و نیم )

 

هزینه ها در کیش

میانگین هزینه ی کالاها و خدمات عمومی شامل رستوران‌ها، مواد غذایی، میوه، حمل‌ونقل و … در جزیره زیبای کیش بالاتر از میانگین قیمت در سایر شهر ها است. قیمت گوشت تقریبا برابر با استان تهران است. قیمت لوازم های الکترونیکی مثل لپ تاپ، موبایل و … نیز تقریبا بدون اختلاف با تهران است. قیمت پوشاک نیز تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر از شهر های دیگر است.

بازارهای کیش به دلیل فروش کالاهای اورجینال خارجی جاذبه خاصی برای مسافران جزیره کیش دارند.

 

مراکز خرید مهم در کیش

 

  •     بازار پردیس

  •     مرکز تجاری کیش

  •     بازار زیتون

  •     بازار مرجان

  •     بازار مروارید

  •     بازار مریم

  •     بازار پارس خلیج

  •     بازار پانیذ

  •     بازار صفین

  •     بازار ونوس

 

خودرو در کیش

کرایه اتومبیل بدون راننده در جزیره کیش بسیار امری محبوب است. رانندگی در بلوارها و خیابان های خلوت کیش برای گردشگران و مسافرانی که از شهرهای شلوغ پر جمعیت و پرترافیک به این جزیره سفر می‌کنند،‌ بسیار دلپذیر است.اما توجه کنید که در خیابان های کیش دوربین های کنترل سرعت نصب شده و بازرسان نامحسوس سرعت خودروها را تحت کنترل دارند.

برای مشاهده قیمت خودروها کلیک کنید.

 

خودرو در کیش

 

قیمت خانه و مسکن در کیش

قیمت خانه و مسکن در کیش مانند همه جا ابتدا بستگی به موقعیت محله آن دارد اما متراژ متوسط قطعات زمین مسکونی طور که فعالان بازار زمین در این جزیره بیان کردند بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ مترمربع است که به‌طور متوسط در هر قطعه از این زمین‌ها، معادل هشت عدد واحد مسکونی احداث می‌شود.

متوسط قیمت هر مترمربع زمین مسکونی در جزیره هم بین یک میلیون تا ۴ میلیون تومان بسته به نوع کیفیت زمین و منطقه‌ای که در آن واقع شده متغیر است.

میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان قدیمی ساخت – با عمر حدود ۱۵ سال –  ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است در حالی که قیمت هر مترمربع از آپارتمان‌های نوساز متناسب با منطقه، امکانات و لوکس بودن واحد، تا مترمربعی ۲۵ میلیون تومان نیز تعیین شده است و به خریدار پیشنهاد می‌شود. با این حال قیمت واحدهای مسکونی طی یک سال گذشته به‌طور متوسط ۲۰ درصد افت کرده است و شاید بتوان گفت که قیمت مسکن در کیش نسبت به تهران مقداری ارزان‌تر  است.

در ضمن این نکته را نیز باید اشاره کرد که خانه‌هایی که برای کرایه و رهن در جزیره کیش موجود هستند همگی مبله هستند.

برای مشاهده قیمت اجاره ویلا کلیک کنید.

 

تفریحات در کیش

تفریحات در کیش : به  دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ است. علاوه بر آثار تاریخی موجود که بسار مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک آبی اوشن، پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، پارک دلفین ها ، شهر زیر زمینی کاریز، کلبه هور، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش می‌باشند.

برای مشاهده لیست تفریحات کیش کلیک کنید.

 

تفریحات در کیش

 

 


جهت اطلاع از قیمت تور کیش و رزرو می توانید با شماره های زیر در تماس باشید :

رزرو آنلاین تور کیش:  جهت رزرو اینجا کلیک کنید

۰/۵ (۰ نظر)

نظرات کاربران

خرید بلیط هواپیما | خدمات گردشگری | قیمت تور لحظه آخری | رزرو هتل | بلیط کنسرت | تفریحات کیش