امروز : سه شنبه 29 اسفند -

غاری از سنگ مرمر، شاهکار طبیعت در پاتاگونیا

پاتاگونیا بخش بزرگی از آمریکای جنوبی است که شامل بخش‌هایی از آرژانتین و شیلی می‌شود، در این خاک غاری از سنگ مرمر وجود دارد که دست انسان در ساخت آن هیچ دخالتی نداشته است و طبیعت با شگفتی خود آن را به زیباترین شکل ممکن ساخته است.

طبیعت اثری هنری است که هیچ انسانی توانایی ساختن آن را ندارد و اگر نابغه‌ترین هنرمندها گرد هم بیایند، شاید بتوانند چیزی شبیه به آثار هنری طبیعت را خلق کنند. غاری در پاتاگونیا وجود دارد که جنس آن از سنگ مرمر است و براثر فرسایش و تابش نور آفتاب در مدت‌زمان طولانی ظاهری بسیار زیبا و منحصربه‌فرد پیداکرده است، گویی مجسمه‌سازی آن را به‌دقت تراشیده است.

پاتاگونیا درواقع بخش بزرگی از آمریکای جنوبی است که از سویی به رشته‌کوه‌های آند و از سوی شرق به دشت می‌رسد. پاتاگونیا در نزدیکیکلرادو قرار دارد.

غارهای سنگ مرمر که بانام غارهای «د مارمول» هم شناخته می‌شوند در تمام نقاط زمین یافت می‌شوند. غار پاتاگونیا در شبه‌جزیره‌ای در پاتاگونیا قرار دارد که از نظر زمین‌شناسی شکلی بسیار خاص و منحصربه‌فرد دارد.

در بیش از ۶۰۰۰ سال گذشته، جریان آب و فرسایش سنگ‌های این غار را به شکل امروزی‌اش درآورده است.

سنگ مرمر رنگی متمایل به سفید یا صدفی دارد و آبی نیست، ولی انعکاس آب در قسمت‌هایی پایینی غار باعث می‌شود که در طول روز سنگ‌های مرمر درون غار به رنگ آبی اقیانوسی دیده شوند. البته با تغییر رنگ ابرها، رنگ سنگ‌ها هم متفاوت به نظر می‌رسد.

 

 

safarnikan.com

safarnikan@

 

 

تور خارجی

تور لحظه آخری

تور ارزان

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظرات کاربران

خرید بلیط هواپیما | خدمات گردشگری | قیمت تور لحظه آخری | رزرو هتل | بلیط کنسرت | تفریحات کیش