امروز : چهارشنبه 02 آبان -
ورود به سیستم رزرواسيون سپهر
سیستم سپهر

تور زمینی به ترکیه در نوروز ۱۳۹۸

وان بزرگ‌ترین شهر در شرق ترکیه است که چندسالی است به شدت مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته و از قضا دلایل خوبی هم برای سفر به این شهر وجود دارد. 

در دنیای امروز سفر و ارتباط با هر نقطه‌ی دنیا از همیشه سریع‌تر شده است. هواپیماها دسترسی به دیگر نقاط جهان را بسیار آسان کرده‌اند اما با این وجود نمی‌توان منکر شد ما را از تجربه‌ی بخش بسیار مهم و حیاتی از سفر یعنی لذت دیدن مسیر مننتهی به مقصد و شهرها،آبادی‌ها، دشت‌ها، جنگل‌ها، بیابان‌ها، کوه‌ها رودخانه‌ها  و دریاچه‌ها محروم کرده‌اند.

به همین دلیل می‌توان با قطعیت گفت گرچه سفر با هواپیما راحت تر است اما سفر زمینی با تمام سختی‌ها و مشکلاتش تجربه‌ای خاطره انگیزتر است.

سفر زمینی به وان ترکیه

شهر وان از سمت شمالی و غربی متصل به دریاچه‌ی زیبای وان است. از جبهه‌ی شرقی چشم اندازی دلنشین و استوار از کوه‌های مرتفع سیاه کوه و اِرک را نمایش می‌دهد و در نهایت در بخش جنوبی می‌توانیم کوه آرتوس را ببینیم. شاید در مورد گربه‌های سفید و پشمالوی وان با یک چشم آبی و یک چشم زرد رنگ شنیده باشید. از آنجایی که شهر وان به مرز ایران نزدیک است، می‌توان از آن به عنوان گزینه‌ی نخست در سفر به ترکیه و مقصدی ارزان یاد کرد.

 

جاذبه‌های گردشگری ترکیه

در این مطلب به جای معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر، نکات لازم برای یک سفر زمینی راحت را بیان می‌کنیم. سفر زمینی به این منطقه اگر با برنامه ریزی همراه باشد و کمی خوش شانس باشید قطعا تجربه‌ای به یاد ماندنی خواهد بودواحد پول: لیر ترکیه

اختلاف ساعت با تهران: ۱:۳۰-

زبان رسمی: ترکی

نوع برق شهری: (۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع  C، F

پیش شماره: ۹۰+

شماره اضطراری: ۱۱۲

جهت رانندگی: راست

بهترین زمان برای سفر به ترکیه

۳۱ اردیبهشت تا ۸ مهرماه (۲۱ ماه می تا ۳۰ سپتامبر) احتمالا بهترین زمان برای سفر به شهر وان است، چرا که هم میانگین دمای هوا مناسب است هم طبیعت زیبایی واقعی خود را نشان می‌دهد. بارش برف و باران در این شهر نسبتا کم اتفاق می‌افتد. اما با این وجود نمی‌توان منکر جذابیت بالای برف و باران بود. اگر دوست دارید با برف و باران روبرو شوید می‌توانید درنیمه دوم ماه ژانویه (بهمن ماه) به وان سفر کنید. نقطه‌ی اوج حضور گردشگران در وان در ماه‌های ژوئن تا آگوست اتفاق می‌افتد. بنابراین در این ماه‌ها باید انتظار قیمت‌های بالاتر را داشته باشید.

روش‌های سفر به ترکیه

سفر با قطار به ترکیه

قطار را می‌توان راحت‌ترین، ایمن‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر زمینی دانست. اما متاسفانه در حال حاضر هیچ قطاری از ایران به ترکیه فعالیت ندارد و تاریخ مشخصی هم برای از سر گیری فعالیت این قطارها وجود ندارد.

سفر با اتوبوس به ترکیه

اتوبوس یکی از گزینه‌های نه چندان راحت اما ارزان است که می‌توان برای سفری یکی دو هفته‌ای به ترکیه روی آن حساب باز کرد. سرعت پایین‌تر این وسیله‌ی نقلیه نسبت به دیگر وسایل نقلیه فرصت بیشتری برای تماشای محیط اطراف به شما می‌دهد.

همه روزه  اتوبوس‌های از ترمینال غرب تهران، که اغلب شب‌ها حرکت می‌کنند از شهر تهران حرکت کرده و در طول صبح به شهر خوی می‌رسند. این سفر حدود ۱۰ ساعت زمان می‌برد. در پایانه‌ی خوی می توانید با تهیه‌ی بلیط اتوبوس با قیمت حدودی ۵۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ تومان به پایانه‌ی وان در شهر ترکیه سفر کنید. بیشتر این اتوبوس‌ها از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ پیش از ظهر مسافرگیری می‌کنند.

اگر بخواهید از سمت تبریز به وان مسافرت کنید می‌توانید سوار یکی از ون‌هایی که برای این کار در نظر گرفته شده است شوید و به طور مستقیم به شهر وان سفر کنید. البته این کار کمی هزینه‌های رفت و آمد شما را افزایش می‌دهد.

 

یکی ازمشکلات آزاردهنده‌ی سفر به اتوبوس بازرسی‌های مرزی و گمرکی است که به دلیل تعداد بالای مسافران کمی به طول می انجامد که البته اگر در روزهای میانی هفته سفر کنید این زمان کمتر خواهد بود. گاهی هم در طول مسیر ممکن است دستور ایست بدهند و دوباره بازرسی کنند که برای هیچ کس خوش آیند نیست. یکی از ایرادهای دیگر قرار نگرفتن ارز مسافرتی روی بلیت اتوبوس است.

سفر با خودروی شخصی به ترکیه

قطعا هیچان انگیزترین و خاطره انگیزترین وسیله نقلیه برای سفر زمینی، اتومبیل‌های شخصی است که طی آن می‌توانید بارها و بارها به اختیار توقف کرده و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرید. با این وجود این وسیله معایب و مخاطرات زیادی  هم دارد که اگر پیش بینی آن‌ها را نکنید به دردسر خواهید افتاد.

اول اینکه باید به زمان سفر توجه زیادی کنید تا از شلوغی‌هایی که اغلب باعث تصادفات سهمگین می‌شود تا حد زیادی جلوگیری کنید. همچنین باید از سلامت فنی خودروی خود اطمینان کامل پیدا کنید و قبل از سفر حتما به نکاتی مانند روغن موتور، روغن ترمز، سلامت لاستیک و موتور مطمئن شوید. همچنین توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین رانندگی با سرعت مطمئن بسیار مهم است. به علاوه بهتر است برخی از موادو قطعات یدکی خودرو مانند روغن موتور، روغن ترمز، گالن آب برای رادیاتور، لاستیک زاپاس، حعبه ابزار تکمیل، تسمه، فیوز، سیم بکسل  مناسب زنجیر چرخ را به همراه داشته باشید.

 

 

کوتاهترین راه برای سفربه وان، عبور از مرز رازی است. از تهران تا مرز رازی حدود ۶۲۰ کیلومتر فاصله است که در طول مسیر از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، تبریز، مرند و خوی عبور می‌کنید. در مجموع برای رسیدن به شهران وان باید حدود ۹۶۰ کیلومتر رانندگی کنید. پلاک ماشین بین‌المللی، گواهینامه بین‌المللی یک ساله، برچسب CD و IR، کارت مالکیت خودرو و یا دفترچه مالکیت، بیمه بین‌المللی ماشین، هزینه عوارض برای شهرداری قطور وهزینه کاپوتاژ یا مجوز خروج از کشور از جمله لازمه‌هایی است که باید قبل از سفر به وان حتما تهیه کنید.

درباره سفر به ترکیه بیشتر بدانید

مرزهای زمینی در تمام روزها باز هستند اما ساعت کاری مرز رازی در نیمه اول سال ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰ (به وقت ایران) و در نیمه دوم سال ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰  است. بنابراین حداکثر نیم ساعت قبل از بسته شدن در مرز حاضر باشید.

برای بار اول که به وان سفر می‌کنید باید حدود ۲۲۰,۰۰۰ تومان، بار دوم ۳۳۰,۰۰۰ تومان و دفعات بعدی ۴۴۰,۰۰۰ تومان عوارض بپردازید که به دو صورت اینترنتی و پرداخت در پایانه‌های مرزی زمینی قابل انجام است.

برای کاپوتاژ ماشین یا کسب مجوز خروج از کشور باید به گمرک شهر و یا مرکز استان  محل زندگی خود مراجعه کنید.

از آنجایی که شهرستان خوی نزدیک‌ترین شهر مرزی با وان ترکیه است بهترین مسیر مرز رازی است که تنها ۱۰۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد.

می‌توانید با خرید یک مبدل برق ۱۲ ولت به ۲۲۰ از برق اتومبیل برای مواقع نیاز بهره ببرید. این وسیله را می‌توانید با ‍رداخت حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ تومان تهیه کنید.

بهتر است برای هر کدام از سرنشینان بیمه مسافرتی تهیه کنید تا در مواقع ناگوار و بحرانی از آن استفاده کنید. برخی از بیمه‌ها مانند بیمه ایران با طرف‌های ترکیه‌ای قرارداد دارند که کار شما را راحت می‌کند.

می‌توانید با ‍پرداخت مبلغی اندک بدنه اتومبیل را برای سفرهای خارج از کشور هم بیمه کنید. در ضمن برای ورود به ترکیه حتما باید بیمه نامه شخص ثالث ترکیه داشته باشید که می‌توانید آن را در گمرک ترکیه یا بازرگان خریداری کنید.

در اغلب کشورهای خارجی نمی‌توان وسایل را روی باربند خودرو با طناب بست. بنابراین بهتر است از صندوق‌های آیرودینامیک استفاده کنید.

حداکثر سرعت در آزادراه‌های ترکیه ۱۲۰ و در تک بانده‌ها ۸۰ کیلومتر است.

ترکیه یکی از گران‌ترین سوخت‌ها را دارد. بنابراین با بررسی قیمت روز سوخت در ترکیه ‍یش‌بینی‌های لازم را بکنید.

در ترکیه هم می‌توانید از گاز CNG استفاده کنید اما باید تاییده به زبان انگلیسی یا ترکی داشته باشد. همچنین باید تبدیل آن را از قبل نصب کنید که کمی کوچکتر است. اما توجه داشته باشید که قیمت گاز و بنزین در ترکیه نسبت به ایران تفاوت معنا داری ندارد و تنها حدود یک چهارم برای شما صرفه جویی می‌کند.

برخی از ‍پمپ بنزین‌ها کارواش فوری رایگان دارند که می‌توانید هر از گاهی از آن‌ها استفاده کنید.

قیمت تور زمینی ترکیه

اگر حوصله‌ی برنامه ریزی و کاغذ بازی‌های معمول را ندارید، می توانید با پرداخت مبلغی در یکی از تورهای متنوع سفر به شهر وان ثبت نام کرده و بقیه‌ی کارها را به لیدرها و مسئولین برگزار کننده بگذارید. این تورها معمولا ۴ تا ۷ روز به طول می‌انجامند.
هیچ چیزی نمیتوان جایگزین خیالی آسوده خاطر در سفر باشد. هر چند ما با تهیه ی ای مطلب سعی بر  آن داشتیم که اطلاعات ضروری را در اختیارمخاطبانمان قرار دهیم، اما بر کسی پوشیده نیست که  سفر هایی از این قبیل برای مقاصدی چون ترکیه پبی شک در گیری ها و نگرانی های خاص خود را دارد.
بهتر است برای رزرو تورهای زمینی حتما با یک آژانس گردشگردی معتبر قرار داد ببندید. زیرا در رزرو این تورها همراهی یک لیدر قابل اطمینان الزامی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو تورهای زمینی شرکت سفر نیکان با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

۰/۵ (۰ نظر)

نظرات کاربران

نظرات تور زمینی به ترکیه در نوروز ۱۳۹۸

YourFriendPablo -621/1/-78 ۲۳:۵۷

Great, I really like it! Youre awesome

نظرات تور زمینی به ترکیه در نوروز ۱۳۹۸

محبوبه رستمی -621/1/-78 ۱۹:۲۴

tnx my feriend.

خرید بلیط هواپیما | خدمات گردشگری | قیمت تور لحظه آخری | رزرو هتل | بلیط کنسرت | تفریحات کیش