امروز : سه شنبه 29 اسفند -

اماکن دیدنی استانبول

اماکن دیدنی استانبول

اماکن دیدنی استانبول

از آنجایی که کشور ترکیه گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است سفرنیکان تصمیم گرفته تا توضیحات کامل و جامعی در مورد اماکن دیدنی استانبول شهرهای کشور ترکیه و اماکن دیدنی و توریستی آن جهت تورهای مسافرتی به مسافران محترم ارائه دهد.

  1. استانبول: استانبول شهر مساجد عثمانی و بازمانده‌ی باشکوه قسطنطنیه، از لحاظ جغرافیایی به گونه‌ای‌ست که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی دیگر از آن در قاره اروپا قرار دارد. این دو بخش توسط پل معروف بسفر به یکدیگر متصل می‌شوند. از همین روی، استانبول را پلی میان دو قاره می‌نامند. شهر استانبول پر جمعیت ترین شهر ترکیه است و همچنین مرکز فرهنگی، تاریخی و اقتصادی ترکیه نیز محسوب می‌شود. دین اکثریت مردمان ترکیه و استانبول اسلام و مذهب سنی است. به هین دلیل، استانبول می‌تواند مقصد بسیار دلپذیر و مناسبی برای مسافران ایرانی باشد. شهری با تلفیقی از المان‌های مذهبی، سنتی و توأمان با ظاهری به روز و شکیل است

برخی از ویژگی ها و دانستنی های مردم استانبول عبارت اند از:

زبان مردم استانبول: ترکی

پول رایج در استانبول: لیر ترکی، هر ۱ لیر حدودا ۱۰۵۰ تومان است.

اختلاف ساعت با ایران: ۳۱ دقیقه

جمعیت استانبول: آخرین بار در سال ۲۰۱۵ سرشماری شده و میزان جمعیت این شهر ۱۴.۰۳ میلیون نفر می‌باشد! میزان سفر سالانه گردشگران به استانبول: در سال ۲۰۱۵، ۱۲.۵۶ میلیون گردشگر به استانبول سفر کردند و این آمار استانبول را به پنجمین شهر پربازدید دنیا ارتقاء داد.

موقعیت اقتصادی: استانبول مرکز صنعتی ترکیه است و تولید عمده محصولاتی مانند: کتان، میوه، روغن زیتون، ابریشم و تنباکو بر عهده استانبول و شهرهای اطراف آن است. همچنین در تولید محصولات مهم صنعتی چون: صنایع موادغذایی، منسوجات، محصولات کاغذی و … نقش پررنگی دارد. و البته جدا از تولیدات، بخش گردشگری شهر استانبول یک چشم انداز اصلی در اقتصاد شهر است.

سوغات شهر: قهوه، ترشی، ادویه، شیرینی پسته‌ای، باقلوا و راحت القلوم، قهوه جوش، سس گوجه فرنگی و فلفل، لوازم آشپزخانه دست‌ساز
وضعیت بهداشت: استاندارد سلامتی آب و غذای استانبول بالاست و کمتر گزارشی مبنی بر بیماری‌ ناشی از غذا دریافت شده است. با این حال برای تضمین سلامتی خود، به هنگام خرید از غذاهای خیابانی، غذاهای تازه و داغ را انتخاب کنید. آب در شبکه استانبول جهت استفاده مناسب نیست و توصیه نمی‌شود. آب معدنی ارزان است و در هر جایی گیر می‌آید. (در بطری‌های ۰.۳۳ و ۱.۵ و ۳ لیتری)

وضعیت ادامه تحصیل: در استانبول ۸ دانشگاه دولتی و ۳۱ دانشگاه خصوصی وجود دارد که در این میان دو دانشگاه ITU و دانشگاه Bogazichi University معتبرترین دانشگاه‌های استانبول محسوب می‌شوند که مدرک آن‌ها در تمام دنیا معتبر و قابل قبول است. همچنین می‌توان از دانشگاه خصوصی آیدین که مدرکش مورد تائید وزارت علوم نیز هست، اسم برد.

برای رزرو تفریحات قشم با بهترین قیمت میتونید از اینجا خرید کنید و با کارشناسان خبره آنها در تماس باشید ⇐ تماس قشم تفریحات

هتل و اقامتگاه رو میتونید با بهترین قیمت با یک کلیک رزرو کنید ← کلیک کن

شعارهای کشورهای آسیایی

۴/۵ ( ۱ نظر )

نظرات کاربران

خرید بلیط هواپیما | خدمات گردشگری | قیمت تور لحظه آخری | رزرو هتل | بلیط کنسرت | تفریحات کیش