امروز : سه شنبه 29 اسفند -

شرایط و قوانین

 قوانین و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان جهانگردی

 

۱. وب‌سایت ما طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند.

۲. خدمات و محتوای عرضه شده توسط وب‌سایت سفر نیک اندیشان جهت استفاده‌ در این وب‌سایت تولید می‌شوند. هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب این وب‌سایت را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وب‌سایت سفر نیک اندیشان و لینک به مطلب ذکر شده مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت.

۳. اطلاعات شخصی کاربران در سفر نیک اندیشان کاملاً محرمانه است. سفر نیک اندیشان تمام تلاش خود را برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران می‌کند. لذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد بدهد تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌دهد که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسه‌ی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت سفر نیک اندیشان اطلاع دهد.

۴. کاربران متعهد می‌شوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در وب‌سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربران خواهد بود.

۵. کاربر متعهد می‌شود هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در وب‌سایت سفر نیک اندیشان اصلاح نماید. در غیر این‌صورت این وب‌سایت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.

۶. وب‌سایت سفر نیک اندیشان به فروش اینترنتی بلیط هواپیما می‌پردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.

۷. هرگونه سوء استفاده از نام سفر نیک اندیشان، سایت اینترنتی سفر نیک اندیشان، مکاتبه از طرف سفر نیک اندیشان و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذی‌صلاح، دادگاه‌های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاع‌رسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.

۸. وب‌سایت سفر نیک اندیشان اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعه‌ی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذی‌صلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.

شرایط و ضوابط رزور و خرید چارتر

۱. پروازهای چارتر در مقایسه با پروازهای سیستمی با تغییرات بیش‌تری مواجه هستند و امکان کنسلی و بازگشت وجه بلیط در این نوع پرواز وجود ندارد و فقط درصورت مساعدت چارتر کننده و جایگزینی نام مسافر ویا فروش مجدد به قیمت روز امکان بازگشت وجه وجود دارد  . سفر نیک اندیشان تمام تلاش خود را می‌کند تا این ریسک را به صفر برساند.

۲. در صورت کنسل شدن پرواز چارتر از طرف ایرلاین به دلیل شرایط جوی و یا تاخیر و…. مبلغ بلیط با ارایه بلیط مهرشده  امکان بازگشت وجه وجود دارد

۳. قیمت بلیط چارتر برای نوزاد تا ۲ سال، معادل با ۱۰ درصد کل هزینه‌ی قیمت بلیط بزرگسال است که باید در فرودگاه تهیه بشود.

۴. قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسال است.

شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط هواپیما 

۱. عملیات خرید بلیط در وب‌سایت سفر نیک اندیشان مشمول مجموعه‌ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد می‌شود که از کلیه‌ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.

۲. طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده‌ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده‌ی پرواز است.

۳. هنگام ثبت‌نام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با فارسی وحروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد و سفر نیک اندیشان، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده ندارد و برای اصلاح اطلاعات، مسافر می‌بایست بلیط را کنسل و مجدداً خریداری کند.

۴. بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر می‌باشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.

۵. در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کم‌تر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد. و بلیط کودک را به هیچ وجه نمی‌توان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال خرید کرد.

۶. لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیط‌های چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.

۷. پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و اطلاعات بلیط به کاربر اس‌ام‌اس و ای‌میل می‌شود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائه‌ی یک نسخه‌ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائه‌ی شماره‌ی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.

۸. هر نوع کنسلی بلیط از طرف مسافر، مطابق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه‌ی کنسلی می‌شود. مقدار این جریمه بنا بر قوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است. پس از درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیه‌ی پول، به‌طور آنلاین به حساب مسافر برمی‌گردد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت) می‌باشد. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و هزینه‌ی بلیط این پروازها در صورت کنسلی به طور کامل پرداخت می‌شود.

۹. لغو یا تاخیر بیش از دو ساعتِ پرواز، جریمه‌ی کنسلی را شامل نمی‌شود. در این صورت مسافر فرم درخواست آن‌لاین استرداد بدون جریمه را پر می‌کند.

۱۰. لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه‌ی کنسلی شود.

۱۱. خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل، و یا فروش مجدد بلیط با قیمتی بالاتر از مبلغ ذکر شده را ندارد.

۱۲. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانم‌های باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز می‌شوند یا کسانی که از داروهای تضعیف‌کننده‌ی سیستم ایمنی استفاده می‌نمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری می‌باشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.

مقررات کنسلی هتل و اقامتگاه

در صورت کنسلی هتل ها و اقامتگاه ، هزینه ۱ شب یا بعضی از هتل ها ۲ شب به عنوان جریمه کسرno show) میشود و الباقی مبلغ به مسافر برگشت داده خواهد شد . ولی در صورت گارانتی یا چارتر بودن هتل ، کل مبلغ هتل سوخت تلقی میگردد.

قوانین و مقررات رزرو و کنسلی تفریحات و کنسرت های کیش

ثبت رزرو تفریحات به منزله خرید نهایی نمیباشد و بعد از تایید از طرف پشتیبان سایت سفر نیک اندیشان و هماهنگی با مسافر و پرداخت وجه ثبت نهایی شده و بلیط صادر و تحویل میگردد

درصورت کنسلی تفریحات و کنسرت ها از طرف برنامه مربوطه تمام وجه به مسافر طی ۴۸ ساعت کاری بازگشت داده میشود . اگر تفریح خریداری شده از طرف مسافر کنسل شود طبق مقررات مربوط به آن تفریح و نسبت به ساعت و روز باقی مانده به زمان شروع برنامه از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد از مبلغ پرداختی کسر و مابقی طی ۴۸ تا۷۲ ساعت کاری به مسافر برگشت داده میشود .

قوانین و مقررات واریز و استرداد وجه 

جهت واریز وجه با مراجعه به صفحه پرداخت میتوانید واریزی مبلغ مورد نظر را انجام دهید و بعدار تایید توسط پشتیبان اقدام به خرید نمایید . درصورت واریز وجه به اشتباه و یا مبالغ بیشتر از خدمت خریداری شده .جهت استرداد وجه  بعداز تایید توسط سفر نیک اندیشان و ۴۸ تا۷۲ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری عودت میشود . لازم به ذکر است برای بعضی از درگاها به علت کم کردن درصد از جابجایی حدود ۱درصد کارمزد کسر میشود .

جهت درخواست استرداد وجه بابت کنسلی و یا موارد مشابه میتوانید از منوی ارتباط با ما و قسمت استردادوجه با پر کردن جدول مربوطه اقدام نمایید . لازم به ذکر است تمامی درخواست ها طی ۴۸ تا۷۲ ساعت کاری انجام میشود .

 

خرید تمام خدمات ارائه شده توسط سفر نیک اندیشان اعم از (هتل، بلیط هواپیما، تور، خدمات گردشگری و …)  فقط در صورت پرداخت آنلاین از طریق سایت و یا پرداخت به شماره حساب های معتبر استعلام گرفته شده از پشتیبان  مورد تایید می باشد.در غیر این صورت این سایت هیچگونه تعهدی بابت خرید شما ندارد.

شرایط و ضوابط خرید اینترنتی بلیط قطار بلیط

۱. در صورت تمایل به داشتن جا برای خردسالان زیر دو سال باید از گزینه‌ی خردسال استفاده شود، در غیر این صورت مبلغ بیمه ( ده درصد بهای بلیط بدون اختصاص جا ) لحاظ خواهد شد.

۲. افراد ۲ تا ۱۲ سال نیم‌بها حساب می‌شوند، لذا باید از گزینه‌ی خردسال استفاده شود .

۳. صدور بلیط برای افراد ذکور زیر ۶ سال در کوپه‌ی ویژه‌ی خواهران مشکلی ندارد. در صورت صدور بلیط برای سنین بالاتر در این کوپه، این بلیط مسترد خواهد شد.

۴. در صورت استفاده‌ی نادرست از سهمیه‌ها، بلیت باید استرداد شود .

۵. از دریافت بلیطی که به نام شما نیست یا بلیطی که مخدوش و دارای قلم خوردگی است، خودداری کنید .

۶. بلیط باید به نام مهمان باشد. از وارد کردن اسامی تکراری یا مخفف جدا خودداری کنید. دارندگان بلیط‌های غیر همنام، بدون بلیط تلقی می‌شوند.

۷. جانبازان و خانواده‌ی معظم شهدا برای خرید باید تعداد افراد مشمول را در کادر مقابل گزینه‌ی جانباز یا شاهد وارد کنند.

۸. در صورت استفاده از سهمیه های شاهد و یا جانباز در هنگام صدور بلیط، همراه داشتن کارت ایشان ( معتبر ) در هنگام سوار شدن به قطار الزامی است .

۹. در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو قطار متوالی را تهیه کند، بایستی حداقل ۳ ساعت بین رسیدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر است.

 کوپه‌ی دربست 

۱. با توجه به اینکه امکان رزرو بلیط با نام و تعرفه‌ی تکراری در سامانه‌ی فروش اینترنتی امکان‌پذیر نیست، در صورتی که قصد دربست کردن کوپه را دارید از گزینه‌ی «کوپه‌ی دربست» استفاده کنید. به این صورت که ابتدا تعداد دقیق مهمان‌ها را در قسمت مربوطه وارد کنید (تعداد بزرگسال، خردسال و …) و سپس تیک «کوپه‌ی دربست» را بزنید.

۲. برای دربست کردن کوپه در صورتی که تعداد مهمان ها کمتر از تعداد صندلی‌های کوپه باشد، باید گزینه‌ی «کوپه‌ی دربست» را انتخاب و تعداد واقعی مهمان‌ها را در قسمت مربوطه وارد کنید. توجه داشته باشید که؛ اسامی تمامی مهمان‌ها باید در قسمت مشخصات ثبت شود. به طور مثال برای یک خانواده متشکل از پدر، مادر و یک فرزند خردسال، تعداد ۳ مسافر را انتخاب کنید و سپس برای دربست کردن کوپه، تیک «کوپه‌ی دربست» زده شود .

 چاپ بلیط

۱. با استفاده از گزینه‌ی «چاپ بلیت» که در صفحه‌ی «بلیط‌ها» نمایش داده می‌شود، بلیط خود را چاپ کنید و با همان برگه به قطار سوار شوید .

۲. چاپ بلیط در کلیه‌ی ایستگاه‌های دارای فروش بلیط و مراکز فروش سطح شهر با پرداخت ۱۰.۰۰۰ ریال برای هر برگ امکان‌پذیر است .

۳. دقت کنید تمامی بلیط‌ها بر روی کاغذ A4 دورو سفید چاپ شود . لطفا از چاپ بلیط بر روی کاغذهای آرم دار و طرح دار جدا خودداری کنید. ۴. در صورت عدم دریافت نسخه‌ی چاپی بلیط، تمامی مسئولیت‌های بعدی با خود مهمان خواهد بود. (در صورت وارد شدن خسارت به قطار، پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.)

 استرداد بلیط 

۱. بلیط‌ هایی که به‌صورت حضوری تهیه شده‌اند، تا یک ساعت پس از صدور، به شرط عدم حرکت قطار و باز بودن مرکز فروش، در مرکز صادر کننده‌ی بلیط با پرداخت کامل بهای آن به مسافر قابل استرداد هستند.

۲. طبق قوانین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بلیط قطارهای مسافری درکلیه‌ی مراکز فروش بلیط (در ساعات کاری نمایندگی‌های فروش) با ارائه‌ی کارت شناسایی معتبر از جمله: (کارت ملی ـ شناسنامه ـ پاسپورت ـ گواهینامه) طبق مقررات زیر قابل استرداد بوده و نیازی به مراجعه به مراکز خرید بلیط نیست. ـ تا ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت قطار، ۹۰ درصد بهای بلیط برگردانده می‌شود. ـ از ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت تا سه ساعت پیش از حرکت قطار، ۷۰ درصد بهای بلیط برگردانده می‌شود. ـ از سه ساعت مانده به حرکت تا لحظه‌ی حرکت قطار، ۵۰ درصد بهای بلیط برگردانده می‌شود. ـ استرداد بلیط پس از حرکت قطار امکان‌پذیر نیست.

۳. بلیط‌هایی که به صورت آنلاین از سایت سفر نیک اندیشان خریداری شده‌اند نیز مطابق با قوانین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قابل استرداد هستند.

۴. امکان استرداد آنلاین بلیط‌های قطار تا ۴۵ دقیقه قبل از حرکت قطار امکان‌پذیر است، پس از آن برای استرداد بلیط بایستی به صورت حضوری به دفتر مراجعه کنید.

۵. بلیط‌‌هایی که از مراکز خرید دیگری تهیه شده یا به صورت حضوری از سفر نیک اندیشان خریداری شده باشند، تنها به صورت حضوری قابل استرداد هستند.

۶. بازپرداخت خسارت به بلیط‌هایی که مشمول دریافت خسارت شده‌اند، صرفا به صورت حضوری در محل و با ارائه‌ی کارت ملی مسافران و نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.

۷. برای استرداد بلیط در مراکز فروش، بلیط چاپ شده و کارت شناسایی مسافر را همراه‌تان داشته باشید.

 شرایط و ضوابط خرید اینترنتی بلیط اتوبوس 

۱. لطفا در انتخاب صندلی به جنسیت مسافر صندلی مجاور دقت کنید. در غیر این صورت، بلیط شما باطل شده و هیچ حقی به شما تعلق نمی‌گیرد.

۲. بر اساس دستورالعمل ابلاغی، انتخاب صندلی ردیف اول برای خانم‌ها غیرمجاز است.

۳. تا اطلاع ثانوی، استرداد آنلاین بلیط‌های اتوبوس ممکن نیست. برای استرداد بلیط‌های اتوبوس باید با پشتیبانی  تماس بگیرید.

۴. هزینه‌های کنسلی هر بلیط، مطابق با قوانین تعاونی اتوبوس‌رانی صادرکننده‌ی آن بلیط است.

۵. با استفاده از گزینه‌ی «چاپ بلیط» که در صفحه‌ی «بلیط‌ها» نمایش داده می‌شود، بلیط خود را چاپ کنید و با همان برگه سوار اتوبوس شوید. توجه داشته باشید که حتما بلیط چاپ شده را همراه خود داشته باشید.

۶. برای سفر به استانبول با اتوبوس، همراه داشتن گذرنامه با ۷ ماه اعتبار الزامی است.

صفحه های دیگر